PLAN DE INTEGRITATE AL COMUNEI LIVEZILE PENTRU IMPLEMENTAREA STRATEGIEI ANTICORUPȚIE ÎN PERIOADA 2021-2025
- Integritate instituţională
- Planul de integritate al instituţiei
- PLAN DE INTEGRITATE AL COMUNEI LIVEZILE PENTRU IMPLEMENTAREA STRATEGIEI ANTICORUPȚIE ÎN PERIOADA 2021-2025
PLAN DE INTEGRITATE AL COMUNEI LIVEZILE PENTRU IMPLEMENTAREA STRATEGIEI ANTICORUPȚIE ÎN
PERIOADA 2021-2025
|
Obiectiv General 1: Creșterea gradului de implementare a măsurilor de integritate la nivelul instituției și unităților subordonate |
||||||
|
Obiectiv specific 1.1 Implementarea măsurilor de integritate la nivelul instituției și unităților subordonate |
||||||
|
Activităţi/ Măsuri |
Indicatori de performanță |
Riscuri |
Surse de verificare |
Termen de realizare |
Responsabili |
Buget/ surse de finanțare |
|
1.1.1. Adoptarea declarației de aderare la valorile fundamentale, principiile, obiectivele și mecanismul de monitorizare a Strategiei Naționale Anticorupție 2021-2025 |
Declarație adoptată |
Adoptarea unei declaraţii neadaptate contextului instituţional |
Declarație aprobată și semnată |
31.03.2025 |
Conducerea Primăriei Livezile |
Nu este cazul |
|
1.1.2. Distribuirea declarației de aderare la valorile SNA 2021-2025 în rândul personalului instituției, publicarea pe site și la avizier |
Declarație distribuită și publicată |
Nivel scăzut de implicare al angajaţilor, întârzieri în distribuirea declarației și publicarea pe site și la avizier |
Interogarea angajaților, verificarea afișării pe site și la avizier |
31.03.2025 |
Conducerea Primăriei Livezile, responsabilul SNA |
Nu este cazul |
|
1.1.3. Desemnarea persoanei responsabile (coordonatorul) și/sau a Grupului de lucru pentru implementarea Strategiei Anticorupție 2021-2025 în cadrul instituției |
Persoane desemnate pentru monitorizarea implementării planului de integritate |
Întârzieri în desemnarea persoanei responsabile, identificarea în mod eronat a unei persoane care să corespundă cerințelor |
Dispoziție desemnare, aprobată și semnată |
30.06.2025 |
Conducerea Primăriei Livezile |
Nu este cazul |
|
1.1.4. Înștiințarea persoanei desemnate cu privire la obligațiile ce îi revin privind implementarea SNA în cadrul instituției |
Procedură implementată privind atribuțiile responsabilului SNA |
Caracter formal al procedurii, neîndeplinirea atribuțiilor de către responsabilul SNA |
Procedură atribuții / fișa postului |
30.06.2025 |
Conducerea Primăriei Livezile |
Nu este cazul |
|
1.1.5. Consultarea angajaților în procesul de elaborare a planului de integritate privind implementarea strategiei anticorupție 2021-2025 |
Concluzii proces de consultare |
Caracter exclusiv formal al consultării |
Raport/ proces- verbal al consultării |
30.06.2025 |
Conducerea Primăriei Livezile, responsabilul SNA |
Nu este cazul |
|
1.1.6. Adoptarea planului de integritate privind implementarea Strategiei Anticorupție 2021-2025, ca urmare a consultării angajaţilor şi a evaluării de risc conform H.G. nr. 599/2018 şi asigurarea resurselor necesare implementării acestuia |
Plan de integritate adoptat, tipuri de resurse efectiv alocate |
Nealocarea resurselor umane şi financiare necesare |
Plan de integritate adoptat |
30.06.2025 |
Conducerea Primăriei Livezile, responsabilul SNA |
Bugetul local |
|
1.1.7. Distribuirea planului de integritate în cadrul instituției și a unităților subordonate |
Plan de integritate distribuit |
Nivel scăzut de implicare al angajaţilor |
Proces-verbal de luare la cunoștință a personalului instituției |
30.06.2025 |
Conducerea Primăriei Livezile, responsabilul SNA |
Nu este cazul |
|
1.1.8. Publicarea planului de integritate pe site-ul instituției, în secțiunea "transparență decizională" |
Plan de integritate publicat |
Întârzieri în publicare/ difuzare pe site |
Site-ul instituției |
30.06.2025 |
Conducerea Primăriei Livezile, responsabilul SNA |
Nu este cazul |
|
1.1.9. Transmiterea planului de integritate către Ministerul Justiției |
Plan de integritate transmis |
Întârzieri în transmiterea planului de integritate către Ministerul Justiției |
Adresă transmitere/ e- mail de confirmare |
30.06.2025 |
Conducerea Primăriei Livezile, responsabilul SNA |
Nu este cazul |
|
1.1.10. Identificarea, analizarea, evaluarea şi monitorizarea riscurilor de corupţie, precum şi stabilirea şi implementarea măsurilor de prevenire şi control al acestora, conform H.G. nr. 599/2018 |
Registrul riscurilor de corupţie completat, nr. de riscuri şi vulnerabilităţi identificate, nr. de măsuri de intervenţie, formarea profesională a membrilor Grupului de lucru pentru aplicarea efectivă a metodologiei de evaluare a riscurilor |
Caracter formal al demersului în absenţa aplicării efective a metodologiei de evaluare a riscurilor |
Registre, rapoarte de activitate |
Permanent |
Responsabilul SNA |
Bugetul local |
|
1.1.11. Evaluarea periodică a gradului de implementare a măsurilor de transparență instituțională și prevenire a corupției (invenatrul măsurilor) |
Raport de evaluare întocmit, date și informații colectate |
Absența unui mecanism de colectare unitară a datelor, caracter formal al evaluării |
Rapoarte de evaluare, rapoarte de activitate, rapoarte de audit |
Permanent |
Responsabilul SNA |
Bugetul local |
|
1.1.12. Evaluarea anuală a modului de implementare a planului şi adaptarea acestuia la riscurile şi vulnerabilităţile nou apărute |
Raport de evaluare întocmit şi publicat pe site-ul insituţiei, plan adaptat şi publicat pe site-ul instituţiei, dacă este cazul |
Caracter formal al demersului în absenţa aplicării efective a metodologiei de evaluare a riscurilor |
Rapoarte de evaluare, rapoarte de activitate, rapoarte de audit |
Anual |
Responsabilul SNA |
Bugetul local |
|
1.1.13. Identificarea, evaluarea şi raportarea unitară a incidentelor de integritate, conform H.G. nr. 599/2018, precum şi stabilirea unor măsuri de prevenire şi/sau control ca urmare a producerii acestora |
Rapoarte întocmite, nr. de incidente identificate, nr. şi tipul de măsuri de prevenire şi/sau control luate |
Identificarea greşită a faptelor ca incidente de integritate, lipsa de relevanţă a datelor provenită din greşita încadrare a faptelor ca incidente de integritate, personal nespecializat |
Rapoarte de evaluare, rapoarte de activitate, plan de măsuri |
Permanent |
Responsabilul SNA |
Bugetul local |
|
1.1.14. Transmiterea contribuţiilor solicitate de secretariatul tehnic şi participarea la activităţile de coordonare şi monitorizare a strategiei |
Participarea la reuniunile platformelor de cooperare, transmiterea raporării anuale privind implementarea măsurilor prevăzute în strategie, însoţită de anexele completate urmare a colectării integrale a indicatorilor, participarea la misiunile tematice de evaluare |
Transmiterea de date incomplete sau cu întârziere, nealocarea resurselor umane şi financiare necesare |
Rapoarte de activitate, documente, anexe |
Anual |
Responsabilul SNA |
Bugetul local |
|
1.1.15. Intensificarea utilizării noului portal al SNA pentru creşterea gradului de informare al publicului despre monitorizarea implementării SNA, a noilor tendinţe şi evoluţii în domeniul integrităţii; |
Seturi de date încărcate de instituţiile vizate (prin raportare la obligaţiile derivate din SNA), nr. de accesări ale portalului |
Funcţionarea deficitară a portalului, acces limitat la internet, lipsa de acurateţe a datelor încărcate, raportarea neunitară |
Portal SNA |
Permanent |
Responsabilul SNA |
Bugetul local |
|
1.1.16. Participarea la activitățile de coordonare și monitorizare a SNA și transmiterea contribuțiilor către MDRAPFE |
Nr. rapoarte, nr. persoane participante la reuniunile platformei de cooperare, nr. persoanelor participante la misiunile tematice de evaluare |
Transmiterea de date incomplete sau cu întârziere, caracter formal al demersului |
Rapoarte, minute, liste participanți |
Permanent |
Responsabilul SNA |
Bugetul local |
|
Obiectiv general 2: Creşterea gradului de cunoaştere şi înţelegere a standardelor de integritate de către angajaţii instituției |
||||||
|
Obiectiv specific 2.1. Creșterea gradului de educație anticorupție a angajaților din cadrul instituției |
||||||
|
Activităţi/ Măsuri |
Indicatori de performanță |
Riscuri |
Surse de verificare |
Termen de realizare |
Responsabili |
Buget |
|
2.1.1. Desemnarea/evaluarea activității consilierului de etică în cadrul instituției |
Persoane desemnate pentru activitatea de consiliere etică |
Personal neimplicat în activitatea de consiliere etică, pregătire insuficientă în domeniul anticorupției |
Dispoziție de desemnare, aprobată și semnată |
30.03.2025 |
Conducerea Primăriei Livezile |
Nu este cazul |
|
2.1.2. Elaborarea/actualizarea/ implementarea codului etic/de conduită/deontologic |
Cod etic/de conduită/deontologic implementat |
Caracter formal al documentelor, întocmirea unui cod etic/de conduită/deontologic neconform |
Dispoziție aprobare cod etic/de conduită/deonto logic |
Permanent |
Conducerea Primăriei Livezile, responsabilul de resurse umane, responsabilul SNA |
Bugetul local |
|
2.1.3. Diseminarea codului etic/de conduită/deontologic în rândul personalului instituției |
Cod etic/de conduită/deontologic diseminat |
Diseminarea parțială în cadrul instituției, interesul scăzut al personalului |
Evaluarea periodică a cunoștințelor angajaților |
Permanent |
Conducerea Primăriei Livezile, responsabilul de resurse umane, responsabilul SNA |
Bugetul local |
|
2.1.4. Publicarea/afișarea codului etic/de conduită/deontologic pe site-ul instituției |
Cod etic/de conduită/deontologic publicat /afișat |
Publicarea/afișarea cu întârziere a codului etic/de conduită/deontologic pe site-ul instituției |
Site-ul instituției |
Permanent |
Consilierul de etică, responsabilul SNA |
Nu este cazul |
|
2.1.5. Implicarea activă a consilierului de etică în activități de consiliere a personalului instituției și desfăşurarea de activităţi continue de îndrumare metodologică pe teme privind transparenţa, etica şi integritatea, dedicate personalului din instituţie |
Număr şi tip de activităţi organizate, număr persoane consiliate, feed- back(răspunsul?) personalului din instituție |
Nealocarea resurselor umane şi financiare necesare, lipsa de interes din partea personalului instituției, caracter formal al demersului |
Rapoarte de activitate, chestionare de evaluare a cunoștințelor personalului |
Permanent |
Conducerea Primăriei Livezile, responsabilul SNA |
Nu este cazul |
|
2.1.6. Asigurarea respectării normelor și a prevederilor legale în organizarea recrutării și desfășurării examenelor/ concursurilor de promovare prin sporirea instrumentelor/ mecanismelor de verificare și control |
Număr şi tipuri de mecanisme de control |
Recrutarea de personal neadecvat, pregătire profesională insuficientă, inclusiv în domeniul prevenirii corupției, resurse financiare insuficiente |
Rapoarte de activitate, plan de măsuri |
Permanent |
Conducerea Primăriei Livezile, responsabilul de resurse umane, responsabilul SNA |
Bugetul local |
|
2.1.7. Asigurarea respectării normelor și a prevederilor legale în procesul de evaluare a personalului |
Număr şi tipuri de mecanisme de evaluare |
Evaluarea formală, nealocarea resurselor umane şi financiare necesare |
Rapoarte de activitate, rapoarte de evaluare |
Permanent |
Conducerea Primăriei Livezile, responsabilul de resurse umane, responsabilul SNA |
Bugetul local |
|
2.1.8. Asigurarea participării propriilor angajaţi la cursuri/instruiri/ schimburi de experiență privind integritatea, prevenirea corupției, riscuri, vulnerabilități, nereguli și fraude |
Nr. cursuri/instruiri derulate, nr. participanți, nr. module curs, nr. certificate de participare |
Resurse financiare insuficiente, lipsa interesului, grad scazut de participare |
Rapoarte de activitate, liste de prezență, certificate de participare |
Permanent |
Conducerea Primăriei Livezile, responsabilul de resurse umane, responsabilul SNA |
Bugetul local, fonduri externe |
|
2.1.9. Dezvoltarea de programe de formare profesională/ participarea la schimburi de experiență în domenii precum: etică, deontologie profesională și conduită; declararea averilor; conflicte de interese; incompatibilități; riscuri și vulnerabilități; consilieri de etică; transparență în procesul decizional; acces la informații de interes public; conduita personalului cu atribuții de control; achiziții publice și management financiar; sistem de control intern managerial |
Nr. programe derulate, nr. participanți |
Resurse financiare insuficiente, lipsa interesului, grad scazut de participare |
Rapoarte de activitate, liste de prezență, certificate de participare |
Permanent |
Conducerea Primăriei Livezile, responsabilul de resurse umane, responsabilul SNA |
Bugetul local, fonduri externe |
|
2.1.10. Asigurarea diseminării de informaţii privind riscurile şi consecinţele faptelor de corupţie și a incidentelor de integritate, proceduri de lucru clare, ghiduri și culegeri de spețe |
Nr. campanii derulate, nr. ghiduri/ culegeri de spețe/ pliante |
Resurse financiare insuficiente, lipsa interesului, caracter formal al documentelor |
Rapoarte de activitate, chestionare de evaluare |
Permanent |
Conducerea Primăriei Livezile, responsabilul SNA |
Bugetul local, fonduri externe |
|
Obiectiv specific 2.2. Creşterea responsabilității personalului privind evitarea conflictelor de interese |
||||||
|
Activităţi/ Măsuri |
Indicatori de performanță |
Riscuri |
Surse de verificare |
Termen de realizare |
Responsabili |
Buget |
|
2.2.1. Elaborarea/actualizarea/ implementarea unei proceduri privind conflictul de interese și diseminarea în rândul personalului din instituție |
Nr. proceduri elaborate și diseminate |
Caracter formal al procedurii, instruirea insuficientă a personalului, lipsa interesului, fonduri financiare insuficiente |
Raport de activitate, raport de evaluare, Standard 1din SCIM- etică și integritate |
Permanent |
Conducerea Primăriei Livezile, responsabilul SNA, consilierul de etică, comisia de monitorizare SCIM |
Bugetul local, fonduri externe |
|
2.2.2. Informarea și evaluarea personalului privind cunoașterea normelor referitoare la conflictul de interese |
Nr. persoane informate, nr. sesiuni de instruire/ informare |
Lipsa implicării și a interesului personalului din instituție, resurse umane și financiare insuficiente |
Evaluarea periodică a cunoștințelor angajaților |
Permanent |
Consilierul de etică, responsabilul SNA |
Bugetul local, fonduri externe |
|
2.2.3. Identificarea și raportarea situațiilor de conflict de interese în cadrul instituției |
Nr. situații și conflicte de interese identificate |
Neidentificarea la timp a conflictelor de interese, personal nespecializat |
Rapoarte de activitate, misiuni de control |
Permanent |
Consilierul de etică, responsabilul SNA |
Bugetul local, fonduri externe |
|
2.2.4. Implementarea măsurilor legale pentru remedierea conflictelor de interese identificate |
Nr. măsuri de remediere |
Măsuri insuficiente, pregătirea neadecvată a personalului |
Măsuri implementate, situații remediate |
Permanent |
Consilierul de etică, responsabilul SNA |
Bugetul local, fonduri externe |
|
2.2.5. Aplicarea de măsuri disciplinare cu caracter disuasiv pentru încălcarea procedurilor privind conflictele de interese |
Nr. măsuri disciplinare aplicate, nr. persoane cercetate |
Măsuri insuficiente și/sau inadecvate, lipsa informațiilor relevante |
Rapoartele comisiei de cercetare disciplinară |
Permanent |
Conducerea Primăriei Livezile, comisia de disciplină |
Bugetul local, fonduri externe |
|
Obiectiv specific 2.3. Creşterea responsabilității personalului privind situațiile de incompatibilitate |
||||||
|
Activităţi/ Măsuri |
Indicatori de performanță |
Riscuri |
Surse de verificare |
Termen de realizare |
Responsabili |
Buget |
|
2.3.1. Elaborarea/actualizarea/ implementarea unei proceduri privind incompatibilitățile și diseminarea în rândul personalului din instituție |
Nr. proceduri elaborate și diseminate |
Caracter formal al procedurii, instruirea insuficientă a personalului, lipsa interesului, fonduri financiare insuficiente |
Raport de activitate, raport de evaluare, Standard 1din SCIM- etică și integritate |
Permanent |
Conducerea Primăriei Livezile, responsabilul SNA, consilierul de etică, comisia de monitorizare SCIM |
Bugetul local, fonduri externe |
|
2.3.2. Informarea și evaluarea personalului privind cunoașterea situațiilor de incompatibilitate |
Nr. persoane informate, nr. sesiuni de instruire/ informare |
Lipsa implicării și a interesului personalului din instituție, resurse umane și financiare insuficiente |
Evaluarea periodică a cunoștințelor angajaților |
Permanent |
Consilierul de etică, responsabilul SNA |
Bugetul local, fonduri externe |
|
2.3.3. Identificarea și raportarea situațiilor de incompatibilitate în cadrul instituției |
Nr. situații de incompatibilitate identificate |
Neidentificarea la timp a situațiilor de incompatibilitate, personal nespecializat |
Rapoarte de activitate, misiuni de control |
Permanent |
Consilierul de etică, responsabilul SNA |
Bugetul local, fonduri externe |
|
2.3.4. Implementarea măsurilor legale pentru remedierea situațiilor de incompatibilitate |
Nr. măsuri de remediere |
Măsuri insuficiente, pregătirea neadecvată a personalului |
Măsuri implementate, situații remediate |
Permanent |
Consilierul de etică, responsabilul SNA |
Bugetul local, fonduri externe |
|
2.3.5. Aplicarea de măsuri disciplinare cu caracter disuasiv pentru situațiile de incompatibilitate |
Nr. măsuri disciplinare aplicate, nr. persoane cercetate |
Măsuri insuficiente și/sau inadecvate, lipsa informațiilor relevante |
Rapoartele comisiei de cercetare disciplinară |
Permanent |
Conducerea Primăriei Livezile, comisia de disciplină |
Bugetul local, fonduri externe |
|
Obiectiv specific 2.4. Îmbunătăţirea calitativă şi cantitativă a activităţii de monitorizare şi evaluare a averilor şi a intereselor, astfel încât să se obţină efecte disuasive, care să permită limitarea cazurilor de averi nejustificate, conflicte de interese sau incompatibilităţi |
||||||
|
Activităţi/ Măsuri |
Indicatori de performanță |
Riscuri |
Surse de verificare |
Termen de realizare |
Responsabili |
Buget |
|
2.4.1. Elaborarea/actualizarea/ implementarea unei proceduri privind declararea averilor și intereselor și diseminarea în rândul personalului din instituție |
Nr. proceduri elaborate și diseminate |
Caracter formal al procedurii, instruirea insuficientă a personalului, lipsa interesului, fonduri financiare insuficiente |
Raport de activitate, raport de evaluare, Standard 1din SCIM- etică și integritate |
Permanent |
Conducerea Primăriei Livezile, responsabilul SNA, consilierul de etică, comisia de monitorizare SCIM |
Bugetul local, fonduri externe |
|
2.4.2. Desemnarea persoanei responsabile (verificarea dacă este desemnată o persoană responsabilă) pentru colectarea și transmiterea către ANI a declarațiilor de avere și interese; înregistrarea persoanei desemnate pe platforma e- DAI |
Nr. persoane desemnate și înregistrate pe platformă |
Identificarea necorespunzătoare a persoanei desemnate, resurse umane insuficiente |
Dispoziție de desemnare, aprobată și semnată, platforma e- DAI |
Permanent |
Conducerea Primăriei Livezile |
Nu este cazul |
|
2.4.3. Implicarea activă a persoanei desemnate și consilierea personalului din instituție privind modul de completare și declarare a averilor și intereselor |
Nr. persoane consiliate, nr. declarații de avere și interese colectate |
Reticența personalului în solicitarea de consiliere și spijin |
Rapoarte de activitate, declarații de avere și interese |
Permanent |
Conducerea Primăriei Livezile, responsabilul SNA, consilierul de etică |
Nu este cazul |
|
2.4.4. Transmiterea către ANI a declarațiilor de avere și interese prin intermediul platformei e-DAI |
Nr. declarații colectate și transmise |
Transmiterea cu întârziere a declarațiilor de avere și interese, completarea necorespunzătoare a acestora |
Platforma e- DAI, adrese către/de la ANI |
Anual, până pe 15 iunie |
Responsabilul cu transmiterea declarațiilor de avere și interese |
Nu este cazul |
|
2.4.5. Asigurarea transparenței, publicarea și menținerea declarațiilor de avere și interese pe site- ul instituției |
Nr. declarații afișate/ publicate |
Întârzieri în publicarea/ afișarea declarațiilor de avere și interese, acces limitat la internet, site nefuncțional |
Site-ul instituției |
Permanent |
Responsabilul SNA, consilierul de etică, responsabilul cu transmiterea declarațiilor de avere și interese |
Bugetul local |
|
2.4.6. Organizarea de sesiuni de instruire destinate persoanelor care se află sub incidenţa Legii nr. 176/2010 |
Nr. de sesiuni organizate, nr. de persoane instruite, feedback din partea persoanelor instruite |
Nealocarea resurse umane şi financiare necesare, caracterul formal al sesiunilor de instruire |
Liste de prezență, chestionare de evaluare |
Permanent |
Conducerea Primăriei Livezile, responsabilul SNA, consilierul de etică, responsabilul cu transmiterea declarațiilor de avere și interese |
Bugetul local, fonduri externe |
|
2.4.7. Monitorizarea (follow-up) parcursului cazurilor ANI înaintate instituţiilor/ autorităţilor competente (parchete, instanţe de judecată, comisii de cercetare a averilor de pe lângă curţile de apel, comisii de disciplină) |
Nr. cazuri monitorizate, nr. concluzii |
Caracter formal al demersului de monitorizare, interes scăzut al personalului |
Site și surse oficiale ale ANI |
Permanent |
Responsabilul SNA |
Nu este cazul |
|
2.4.8. Aplicarea de măsuri disciplinare cu caracter disuasiv pentru încălcarea standardelor de etică și de conduită anticorupție la nivelul tuturor funcțiilor și demnităților publice |
Nr. cazuri identificate, nr. măsuri aplicate |
Lipsa informațiilor relevante, resurse umane și financiare insuficiente |
Rapoartele comisiei de cercetare disciplinară |
Permanent |
Conducerea Primăriei Livezile, comisia de disciplină |
Nu este cazul |
|
2.4.9. Publicarea/difuzarea periodică a unui raport privind sancțiunile disciplinare |
Nr. rapoarte publicate/ difuzate |
Întocmirea neadecvată a raportului, caracter formal |
Site-ul instituției |
Permanent |
Responsabilul SNA, responsabilul cu transparența decizională |
Nu este cazul |
|
2.4.10. Elaborarea unui plan de măsuri pentru diminuarea riscului de apariție a faptelor care pot genera sancțiuni și evaluarea periodică a îndeplinirii acestuia |
Nr. planuri de măsuri elaborate |
Evaluări formale, resurse umane și financiare insuficiente |
Rapoarte de evaluare, rapoarte de activitate |
Permanent |
Conducerea Primăriei Livezile, responsabilul SNA, consilierul de etică |
Bugetul local |
|
Obiectiv specific 2.5. Creşterea gradului de responsabilizare a angajaților privind declararea cadourilor și a bunurilor primite cu titlu gratuit |
||||||
|
Activităţi/ Măsuri |
Indicatori de performanță |
Riscuri |
Surse de verificare |
Termen de realizare |
Responsabili |
Buget |
|
2.5.1. Elaborarea/actualizarea/ implementarea unei proceduri privind declararea cadourilor și a bunurilor primite cu titlu gratuit și diseminarea în rândul personalului din instituție |
Procedură realizată, implementată și diseminată |
Întârzieri în implementarea și diseminarea procedurii, cunoștințe insuficiente privind cadrul legislativ, caracter formal al procesului, resurse umane și financiare insuficiente |
Raport de activitate, raport de evaluare, Standard 1din SCIM- etică și integritate |
Permanent |
Conducerea Primăriei Livezile, responsabilul SNA, consilierul de etică, comisia de monitorizare SCIM |
Bugetul local, fonduri externe |
|
2.5.2. Desemnarea persoanei responsabile (verificarea dacă este desemnată o persoană responsabilă) de procedura privind declararea cadourilor |
Nr. persoane desemnate |
Desemnarea unei persoane cu pregătire profesională neadecvată, cunoștințe insuficiente privind cadrul legislativ, caracter formal al procesului, resurse umane și financiare insuficiente |
Dispoziție de desemnare, aprobată și semnată |
Permanent |
Conducerea Primăriei Livezile, responsabilul SNA, consilierul de etică, comisia de monitorizare SCIM |
Nu este cazul |
|
2.5.3. Informarea și evaluarea personalului privind obligațiile legale de declarare a cadourilor și bunurilor primite cu titlu gratuit |
Nr. persoane informate, nr. sesiuni de instruire/ informare |
Lipsa implicării și a interesului personalului din instituție, resurse umane și financiare insuficiente |
Evaluarea periodică a cunoștințelor angajaților |
Permanent |
Consilierul de etică, responsabilul SNA |
Bugetul local, fonduri externe |
|
2.5.4. Identificarea și raportarea situațiilor de nedeclarare a cadourilor și bunurilor primite cu titlu gratuit |
Nr. situații identificate |
Neidentificarea la timp a cadourilor și bunurilor primite cu titlu gratuit |
Rapoarte de activitate, misiuni de control intern |
Permanent |
Consilierul de etică, responsabilul SNA |
Bugetul local, fonduri externe |
|
2.5.5. Implementarea măsurilor legale pentru remedierea situațiilor de nedeclarare a cadourilor și bunurilor primite cu titlu gratuit |
Nr. măsuri de remediere |
Măsuri insuficiente, pregătirea neadecvată a personalului |
Măsuri implementate, situații remediate |
Permanent |
Consilierul de etică, responsabilul SNA |
Bugetul local, fonduri externe |
|
2.5.6. Aplicarea de măsuri disciplinare cu caracter disuasiv pentru încălcarea procedurilor privind declararea cadourilor și bunurilor primite cu titlu gratuit |
Nr. măsuri disciplinare aplicate, nr. persoane cercetate |
Măsuri insuficiente și/sau inadecvate, lipsa informațiilor relevante |
Rapoartele comisiei de disciplină |
Permanent |
Conducerea Primăriei Livezile, comisia de disciplină |
Bugetul local, fonduri externe |
|
Obiectiv specific 2.6. Creşterea gradului de responsabilizare a angajaților privind interdicțiile post angajare (pantouflage-ul) |
||||||
|
Activităţi/ Măsuri |
Indicatori de performanță |
Riscuri |
Surse de verificare |
Termen de realizare |
Responsabili |
Buget |
|
2.6.1. Elaborarea/actualizarea/ implementarea unei proceduri privind pantouflage-ul (interdicția post- angajare) și diseminarea în rândul personalului din instituție |
Procedură realizată, implementată și diseminată |
Întârzieri în implementarea și diseminarea procedurii, resurse umane și financiare insuficiente |
Raport de activitate, raport de evaluare, Standard 1din SCIM- etică și integritate |
Permanent |
Conducerea Primăriei Livezile, responsabilul SNA, consilierul de etică, comisia de monitorizare SCIM |
Bugetul local, fonduri externe |
|
2.6.2. Desemnarea persoanei responsabile (verificarea dacă este desemnată o persoană responsabilă) de procedura privind pantouflage-ul |
Nr. persoane desemnate |
Desemnarea unei persoane cu pregătire profesională neadecvată, cunoștințe insuficiente privind cadrul legislativ, caracter formal al procesului, resurse umane și financiare insuficiente |
Dispoziție de desemnare, aprobată și semnată |
Permanent |
Conducerea Primăriei Livezile, responsabilul SNA, consilierul de etică, comisia de monitorizare SCIM |
Nu este cazul |
|
2.6.3. Informarea și evaluarea personalului privind cunoașterea situațiilor de pantouflage |
Nr. persoane informate, nr. sesiuni de instruire/ informare |
Lipsa implicării și a interesului personalului din instituție, resurse umane și financiare insuficiente |
Evaluarea periodică a cunoștințelor angajaților |
Permanent |
Consilierul de etică, responsabilul SNA |
Bugetul local, fonduri externe |
|
2.6.4. Identificarea și raportarea situațiilor de pantouflage în cadrul instituției |
Nr. situații identificate |
Neidentificarea la timp a situațiilor de pantouflage în cadrul instituției |
Rapoarte de activitate, misiuni de control intern |
Permanent |
Consilierul de etică, responsabilul SNA |
Bugetul local, fonduri externe |
|
2.6.5. Implementarea măsurilor legale pentru remedierea situațiilor de pantouflage din cadrul instituției |
Nr. măsuri de remediere |
Măsuri insuficiente, pregătirea neadecvată a personalului |
Măsuri implementate, situații remediate |
Permanent |
Consilierul de etică, responsabilul SNA |
Bugetul local, fonduri externe |
|
2.6.6. Aplicarea de măsuri disciplinare cu caracter disuasiv pentru încălcarea procedurilor privind situațiile de pantouflage în cadrul instituției |
Nr. măsuri disciplinare aplicate, nr. persoane cercetate |
Măsuri insuficiente și/sau inadecvate, lipsa informațiilor relevante |
Rapoartele comisiei de disciplină |
Permanent |
Conducerea Primăriei Livezile, comisia de disciplină |
Bugetul local, fonduri externe |
|
Obiectiv specific 2.7. Îmbunătățirea măsurilor privind gestionarea riscurilor asociate funcțiilor sensibile |
||||||
|
Activităţi/ Măsuri |
Indicatori de performanță |
Riscuri |
Surse de verificare |
Termen de realizare |
Responsabili |
Buget |
|
2.7.1. Elaborarea/actualizarea/ implementarea unei proceduri privind funcțiile sensibile și diseminarea în rândul personalului din instituție |
Nr. proceduri elaborate și diseminate |
Caracter formal al procedurii, instruirea insuficientă a personalului, lipsa interesului, resurse umane și financiare insuficiente |
Raport de activitate, raport de evaluare, Standard 1din SCIM- etică și integritate |
Permanent |
Conducerea Primăriei Livezile, responsabilul SNA, consilierul de etică, comisia de monitorizare SCIM |
Bugetul local, fonduri externe |
|
2.7.2. Identificarea și centralizarea funcțiilor sensibile |
Nr. funcții sensibile identificate |
Identificarea parțială a funcțiilor sensibile, cunoștințe insuficiente privind cadrul legislativ, caracter formal al procesului |
Inventarul funcțiilor sensibile |
Permanent |
Conducerea Primăriei Livezile, responsabilul SNA, consilierul de etică, comisia de monitorizare SCIM, conducătorii departamentelo r |
Bugetul local, fonduri externe |
|
2.7.3. Aplicarea măsurilor privind gestionarea riscurilor asociate funcțiilor sensibile |
Nr. măsuri identificate și aplicate |
Lipsa informațiilor relevante, cunoștințe insuficiente privind cadrul legislativ, neaplicarea măsurilor necesare, resurse umane și financiare insuficiente |
Inventarul funcțiilor sensibile, plan de măsuri, rapoarte de activitate |
Permanent |
Conducerea Primăriei Livezile, responsabilul SNA, consilierul de etică, comisa de monitorizare SCIM |
Bugetul local, fonduri externe |
|
2.7.4. Informarea și evaluarea personalului privind obligațiile ce le revin ca urmare a funcțiilor sensibile pe care le dețin |
Nr. persoane informate, nr. sesiuni de instruire/ informare |
Lipsa implicării și a interesului personalului din instituție, resurse umane și financiare insuficiente |
Evaluarea periodică a cunoștințelor angajaților |
Permanent |
Consilierul de etică, responsabilul SNA |
Bugetul local, fonduri externe |
|
2.7.5. Aplicarea de măsuri disciplinare cu caracter disuasiv pentru încălcarea procedurilor privind gestionarea funcțiilor sensibile |
Nr. măsuri disciplinare aplicate, nr. persoane cercetate disciplinar |
Măsuri insuficiente și/sau inadecvate, lipsa informațiilor relevante |
Rapoartele comisiei de disciplină |
Permanent |
Conducerea Primăriei Livezile, comisia de disciplină |
Bugetul local, fonduri externe |
|
Obiectiv specific 2.8. Responsabilizarea personalului privind protecția avertizorului în interes public/ de integritate |
||||||
|
Activităţi/ Măsuri |
Indicatori de performanță |
Riscuri |
Surse de verificare |
Termen de realizare |
Responsabili |
Buget |
|
2.8.1. Elaborarea/actualizarea/ implementarea unei proceduri privind protecția avertizorului în interes public/ de integritate și diseminarea în rândul personalului din instituție |
Procedură realizată, implementată și diseminată |
Nealocarea resurselor umane şi financiare necesare, neidentificarea de bune practici |
Raport de activitate, raport de evaluare, Standard 1din SCIM- etică și integritate |
Permanent |
Conducerea Primăriei Livezile, responsabilul SNA, consilierul de etică, comisia de monitorizare SCIM |
Bugetul local, fonduri externe |
|
2.8.2. Informarea și evaluarea personalului privind cunoașterea situațiilor de încălcare a legii, a deontologiei profesionale sau principiilor bunei administrări, eficienței, eficacității, economicității și transparenței |
Nr. persoane informate, nr. sesiuni de instruire/ informare |
Lipsa implicării și a interesului personalului din instituție, resurse umane și financiare insuficiente |
Evaluarea periodică a cunoștințelor angajaților |
Permanent |
Consilierul de etică, responsabilul SNA |
Bugetul local, fonduri externe |
|
Obiectiv general 3: Reducerea impactului corupţiei asupra cetăţenilor |
||||||
|
Obiectiv specific 3.1. Creşterea gradului de informare a publicului cu privire la impactul fenomenului de corupţie |
||||||
|
Activităţi/ Măsuri |
Indicatori de performanță |
Riscuri |
Surse de verificare |
Termen de realizare |
Responsabili |
Buget |
|
3.1.1. Punerea la dispoziţia publicului a unor modalităţi de sesizare cu privire la conduita funcţionarilor/ personalului (formulare, registru de sesizări, sesizări on-line) |
Nr. sesizări referitoare primite, nr. si tipurile de măsuri luate ca urmare a sesizărilor |
Reticența cetățenilor în a formula sesizări cu privire la conduita funcţionarilor/ personalului, comunicare insuficientă cu reprezentanții instituției |
Rapoarte de activitate, sesizări primite și soluționate |
Permanent |
Responsabilul SNA, responsabilul cu transparența decizională |
Bugetul local, fonduri externe |
|
3.1.2. Măsurarea gradului de satisfacţie a cetăţeanului privind calitatea serviciilor furnizate și/sau conduita funcționarilor/ personalului |
Nr. chestionare, grad de satisfacție |
Reticența cetățenilor în a-și exprima opinia, lipsa încrederii în reprezentanții instituției, necunoașterea drepturilor cetățenilor |
Chestionare, site-ul instituției, instrumente de verificare și evaluare |
Permanent |
Conducerea Primăriei Livezile, responsabilul SNA |
Bugetul local, fonduri externe |
|
3.1.3. Creşterea gradului de informare al publicului despre monitorizarea implementării SNA, a noilor tendinţe şi evoluţii în domeniul integrităţii |
Nr. sesiuni de informare, nr. dezbateri |
Caracter formal al procesului de informare, lipsa interesului personalului instituției sau a cetățenilor, grad scăzut de participare |
Rapoarte de evaluare, rapoarte de activitate |
Permanent |
Conducerea Primăriei Livezile, responsabilul SNA |
Bugetul local, fonduri externe |
|
3.1.4. Creșterea gradului de conștientizare și a nivelului de educație anticorupție în rândul cetățenilor, precum și cu privire la drepturile și obligațiile pe care aceștia le au în raport cu instituția |
Nr. dezbateri, nr. campanii de informare organizate, nr. participanți, măsuri adoptate |
Resurse financiare insuficiente, lipsa interesului pentru dialogul cu reprezentanții instituției, grad scăzut de participare |
Rapoarte de actvitate, sondaje de opinie, site-ul instituției |
Permanent |
Conducerea Primăriei Livezile, responsabilul SNA |
Bugetul local, fonduri externe |
|
Obiectiv specific 3.2. Creșterea gradului de educaţie anticorupţie a cetăţenilor şi oficialilor publici |
||||||
|
Activităţi/ Măsuri |
Indicatori de performanță |
Riscuri |
Surse de verificare |
Termen de realizare |
Responsabili |
Buget |
|
3.2.1. Creşterea gradului de educaţie anticorupţie a cetăţenilor şi oficialilor publici, cu accent pe drepturile acestora în relaţia cu autorităţile şi instituţiile publice şi impactul corupţiei asupra serviciilor publice |
Nr. şi tip de activităţi de creştere a educaţiei anticorupţie, nr. beneficiarilor activităților, feedback- ul dat de participanţi cu privire la calitatea activităţilor de creştere a educaţiei anticorupţie; rezultatele participanţilor înregistrare la testările de evaluare din cadrul activităţilor de formare în domeniul anticorupţiei |
Nealocarea resurselor umane şi financiare necesare, nivel scăzut de participare şi implicare, caracterul formal al activităţilor, calitatea scăzută a activităţilor de creştere a eduaţiei anticorupţie |
Liste de prezență, chestionare de evaluare, feedback-uri |
Permanent |
Conducerea Primăriei Livezile, responsabilul SNA |
Bugetul local, fonduri externe |
|
3.2.2. Consolidarea profesionalismului în cariera personalului din sectorul public, inclusiv prin aplicarea efectivă a mecanismelor de evaluare a performanţelor, evitarea numirilor temporare în funcţiile publice de conducere, transparentizarea procedurilor de recrutare în sectorul public şi asigurarea stabilităţii funcţiei publice |
Nr. activități de evaluare a personalului, nr. oficialilor publici evaluaţi, nr. şi tipul măsurilor dispuse, nr. posturi de conducere ocupate cu titlu permanent, nr. şi tip de măsuri luate |
Evaluarea formală a oficialilor publici, nealocarea resurselor umane şi financiare necesare |
Rapoartele activităților de evaluare, concluziile și măsurile aplicate |
Permanent |
Conducerea Primăriei Livezile, responsabilul SNA |
Bugetul local, fonduri externe |
|
3.2.3. Asigurarea unei protecţii efective a cetăţenilor care sesizează presupuse incidente de integritate săvârşite de personalul din instituție |
Nr. sesizări referitoare la incidente de integritate soluţionate, procentul sesizărilor referitoare la incidente de integritate raportat la numărul total de sesizări înregistrate la nivelul instituţiei, măsuri luate urmare sesizărilor, nr. şi tip de măsuri de protecţie aplicate efectiv cetăţenilor |
Neaplicarea efectivă a măsurilor de protecţie, nealocarea resurselor umane şi financiare necesare, necorelarea datelor referitoare la sesizările care s-au aflat pe circuitul de soluţionare |
Rapoarte de activitate, rapoarte de evaluare, registrul sesizărilor, măsurile aplicate |
Permanent |
Conducerea Primăriei Livezile, responsabilul SNA |
Bugetul local, fonduri externe |
|
3.2.4. Formarea unei culturi civice de confruntare a fenomenului corupţiei "mici", inclusiv prin utilizarea noilor tehnologii (de exemplu, social media); |
Nr. de sesizări transmise de cetăţeni, nr. şi tip de canale utilizate, nr. de campanii de conştientizare organizate, nr. activităţi de educaţie a publicului, nr. materiale educative diseminate, nr. de mesaje preventive (postări) publicate pe canalele de comunicare online (Facebook, Instagram, Twitter, Youtube, etc) |
Nealocarea resurselor umane şi financiare necesare, neimplicarea cetăţenilor în demers, acces limitat la internet, lipsa secialiştilor în domeniul comunicării online |
Rețele social media, site-ul instituției, registrul sesizărilor, măsurile aplicate |
Permanent |
Conducerea Primăriei Livezile, responsabilul SNA, responsabilul cu transparența decizională |
Bugetul local, fonduri externe |
|
3.2.5. Digitalizarea serviciilor publice care pot fi automatizate, cu scopul de a reduce riscurile de corupţie generate de interacţiunea directă cu personalul din instituție |
Nr. de servicii publice digitalizate |
Nealocarea resurselor umane şi financiare necesare, acces limitat la internet, personal nespecializat în cadrul instituției |
Site-ul instituției, servicii digitalizate |
Permanent |
Conducerea Primăriei Livezile |
Bugetul local, fonduri externe |
|
3.2.6. Reglementarea transparentă a procedurilor de obţinere cu celeritate (sau în regim de urgenţă) a serviciilor publice |
Nr. proceduri transparentizate privind obţinerea cu celeritate sau în regim de urgenţă a serviciilor publice, nr. de măsuri luate în vederea asigurării informării efective privind procedurile de obţinere cu celeritate (sau în regim de urgenţă) a serviciilor publice, nr. de servicii publice furnizate |
Nealocarea resurselor umane şi financiare necesare, neutilizarea procedurilor de obţinere cu celeritate sau în regim de urgenţă a serviciilor publice, stabilirea unor tarife disproporționate |
Rapoarte de activitate, servicii furnizate |
Permanent |
Conducerea Primăriei Livezile |
Bugetul local, fonduri externe |
|
Obiectiv general 4: Dezvoltarea unei culturi a transparenţei pentru o guvernare deschisă la nivel local |
||||||
|
Obiectiv specific 4.1. Creşterea transparenţei instituţionale şi a proceselor decizionale |
||||||
|
Activităţi/ Măsuri |
Indicatori de performanță |
Riscuri |
Surse de verificare |
Termen de realizare |
Responsabili |
Buget |
|
4.1.1. Elaborarea/actualizarea/ implementarea unei proceduri privind transparența decizională |
Procedură realizată, implementată și diseminată |
Nealocarea resurselor umane şi financiare necesare, neidentificarea de bune practici |
Raport de activitate, raport de evaluare, Sistem de control intern managerial |
Permanent |
Conducerea Primăriei Livezile, responsabilul SNA, comisia de monitorizare SCIM |
Bugetul local, fonduri externe |
|
4.1.2. Desemnarea persoanei responsabile (verificarea dacă este desemnată o persoană responsabilă) cu monitorizarea procesului de transparență decizională a instituției |
Nr. persoane desemnate |
Desemnarea unei persoane cu pregătire profesională neadecvată, cunoștințe insuficiente privind cadrul legislativ, caracter formal al procesului, resurse umane și financiare insuficiente |
Dispoziție de desemnare, aprobată și semnată |
Permanent |
Conducerea Primăriei Livezile, comisia de monitorizare SCIM |
Nu este cazul |
|
4.1.3. Elaborarea/actualizarea/ implementarea unei proceduri privind informațiile de interes public |
Procedură realizată, implementată și diseminată |
Nealocarea resurselor umane şi financiare necesare, neidentificarea de bune practici |
Raport de activitate, raport de evaluare, Sistem de control intern managerial |
Permanent |
Conducerea Primăriei Livezile, responsabilul SNA, comisia de monitorizare SCIM |
Bugetul local, fonduri externe |
|
4.1.4. Desemnarea persoanei responsabile (verificarea dacă este desemnată o persoană responsabilă) cu informațiile de interes public |
Nr. persoane desemnate |
Desemnarea unei persoane cu pregătire profesională neadecvată, cunoștințe insuficiente privind cadrul legislativ, caracter formal al procesului, resurse umane și financiare insuficiente |
Dispoziție de desemnare, aprobată și semnată |
Permanent |
Conducerea Primăriei Livezile, comisia de monitorizare SCIM |
Nu este cazul |
|
4.1.5. Asigurarea funcționalității site-ului instituției, monitorizarea informațiilor publicate |
Site funcțional, nr. informații publicate |
Întârzieri în publicarea informațiilor de interes public, publicarea parțială a informațiilor |
Site-ul instituției |
Permanent |
Conducerea Primăriei Livezile, responsabilul cu transparența decizională, responsabilul SNA |
Bugetul local, fonduri externe |
|
4.1.6. Monitorizarea și actualizarea pe site-ul instituției a datelor de contact privind persoanele responsabile de transparența decizională și informațiile de interes public |
Date de contact afișate și actualizate |
Întârzieri în publicarea informațiilor de interes public, publicarea parțială a informațiilor |
Site-ul instituției |
Permanent |
Conducerea Primăriei Livezile, responsabilul cu transparența decizională, responsabilul SNA |
Bugetul local, fonduri externe |
|
4.1.7. Eficientizarea activităților în vederea asigurării și îmbunătățirii accesului la informaţii de interes public |
Numărul, tipul și calitatea informațiilor publicate, rata de răspuns la solicitări, nr. de sancțiuni aplicate persoanelor responsabile cu furnizarea informațiilor de interes public, rata de contestare a măsurilor aplicate |
Publicarea parțială/ incompletă a informațiilor, termen de răspuns prelungit la solicitări, răspuns incomplet sau neconform, furnizarea cu întârziere a informațiilor din oficiu, a informațiilor solicitate de cetățeni |
Registrul de cereri privind solicitările la informații de interes public, răspunsurile formulate |
Permanent |
Responsabilul cu transparența decizională, responsabilul SNA |
Bugetul local, fonduri externe |
|
4.1.8. Asigurarea respectării prevederilor privind accesul la informaţii de interes public şi a celor privind transparenţa procesului decizional |
Nr. proiecte acte normative publicate, nr. consultări organizate, nr. propuneri primite, nr. rapoarte de evaluare |
Neaplicarea sancțiunilor disciplinare pentru nerespectarea obligațiilor legale privind accesul la informațiile de interes public și transparența decizională |
Site-ul instituției, rapoarte de evaluare |
Permanent |
Responsabilul cu transparența decizională, responsabilul SNA |
Bugetul local, fonduri externe |
|
4.1.9. Monitorizarea și actualizarea secțiunii de transparență decizională și informațiile de interes public de pe site-ul instituției |
Nr. secțiuni actualizate |
Întârzieri în publicarea informațiilor, date incorecte/ neactualizate |
Site-ul instituției |
Permanent |
Responsabilul cu transparența decizională, responsabilul SNA |
Bugetul local, fonduri externe |
|
4.1.10. Înrolarea la soluțiile existente de tip e- guvernare, e-administrare și e-justiție ca platforme de accesare a serviciilor publice de către cetăţeni (exemple: e-guvernare.ro, ghiseul.ro, etc.) |
Nr. de soluții accesate, nr. de servicii furnizate prin intermediul platformelor electronice, nr. de utilizatori ai serviciilor publice online |
Lipsa infrastructurii tehnice, lipsa personalului specializat, sistem informatic neperformant, acces limitat la internet |
Site-ul instituției, platforme |
Permanent |
Conducerea Primăriei Livezile, responsabilul cu transparența decizională, responsabilul SNA |
Bugetul local, fonduri externe |
|
4.1.11. Înregistrarea/transmiterea în direct a ședințelor de consiliu local și punerea la dispoziția persoanelor interesate |
Nr. ședințe înregistrate/ transmise |
Neînregistrarea/ netransmiterea ședințelor, defecțiuni tehnice ale sistemului, resurse financiare insuficiente |
Site-ul instituției, platforme de informare, post local de televiziune |
Permanent |
Conducerea Primăriei Livezile, responsabilul cu transparența decizională, responsabilul SNA |
Bugetul local, fonduri externe |
|
4.1.12. Dezvoltarea de schimburi de bune practici, asistenţă, cursuri de formare pentru creşterea capacităţii instituţiei de a furniza informaţii de interes public şi de a asigura un proces participativ de calitate |
Nr. programe derulate, nr. participanți |
Resurse financiare insuficiente, personal dezinteresat, rata de participare scăzută |
Liste prezență, certificate de participare |
Permanent |
Conducerea Primăriei Livezile, responsabilul SNA |
Bugetul local, fonduri externe |
|
4.1.13. Organizarea de întâlniri/ dezbateri/ consultări cu cetățenii cu privire la prioritățile comunității |
Nr. de întâlniri/ dezbateri/ consultări, nr. priorități consemnate |
Dezinteresul cetățenilor în dialogul cu reprezentații instituției, resurse umane și financiare insuficiente |
Procese-verbale, rapoarte, concluzii |
Permanent |
Conducerea Primăriei Livezile, responsabilul cu transparența decizională |
Bugetul local, fonduri externe |
|
4.1.14. Îmbunătățirea mijloacelor de comunicare cu cetățenii, atât online cât și în interacțiunea fizică |
Nr. soluții identificate, nr. sesizări primite |
Neîncrederea în instituțiile statului, resurse umane și financiare insuficiente, interesul scăzut pentru îmbunătățirea mijloacelor de comunicare cu cetățenii |
Rapoarte de activitate, canale de comunicare |
Permanent |
Conducerea Primăriei Livezile, responsabilul cu transparența decizională |
Bugetul local, fonduri externe |
|
Obiectiv specific 4.2. Creşterea transparenţei proceselor de administrare a resurselor publice |
||||||
|
4.2.1. Consolidarea platformei de transparenţă bugetară prin creşterea numărului de informaţii, rapoarte şi bugete publicate |
Nr. rapoarte și informații publicate |
Informații insuficiente, publicate parțial pe site-ul instituției, informații neactualizate |
Site-ul instituției |
Permanent |
Conducerea Primăriei Livezile, responsabilul cu transparența decizională, responsabilul SNA |
Bugetul local, fonduri externe |
|
4.2.2. Stabilirea unor condiţii de eligibilitate din perspectiva cadrului de integritate aplicabil pentru administrația publică locală în vederea accesării fondurilor publice |
Nr. şi tip de condiţii stabilite, procedură/măsuri de monitorizare a îndeplinirii condiţiilor |
Neaplicarea condiţiilor de eligibilitate stabilite de actul normativ, lipsa monitorizării îndeplinirii condiţiilor de eligibilitate |
Acte normative, rapoarte |
Permanent |
Conducerea Primăriei Livezile, responsabilul cu transparența decizională, responsabilul SNA |
Bugetul local, fonduri externe |
|
4.2.3. Transparentizarea procedurilor de alocare de fonduri prin programele naţionale de investiţii şi eficientizarea mecanismelor de colectare şi publicare de date referitoare la implementarea proiectelor finanţate prin program |
Nr. de informaţii publicate, mecanisme de colectare şi publicare de date referitoare la implementarea proiectelor funcţionale |
Nealocarea resurselor umane şi financiare necesare, neaplicarea actului normativ adoptat |
Site-ul instituției |
Permanent |
Conducerea Primăriei Livezile, responsabilul cu transparența decizională, responsabilul SNA |
Bugetul local, fonduri externe |
|
4.2.4. Evaluarea ex-post a politicilor publice din perspectiva performanţei şi a rentabilităţii cheltuielilor publice |
Nr. analize ex-post privind performanţa politicilor publice, nr. de măsuri de remediere luate urmare analizelor ex-post |
Absenţa informaţiilor necesare cu privire la eforturile de implemenatre ale politicilor publice, lipsa personalului specializat pentru realizarea unor astfel de evaluări, absenţa informaţiilor necesare cu privire la cheltuielile publice |
Rapoarte de evaluare, plan de măsuri |
Permanent |
Conducerea Primăriei Livezile |
Bugetul local, fonduri externe |
|
Obiectiv general 5: Consolidarea managementului instituţional şi a capacităţii administrative pentru prevenirea şi combaterea corupţiei |
||||||
|
Obiectiv specific 5.1. Eficientizarea măsurilor preventive anticorupţie |
||||||
|
Activităţi/ Măsuri |
Indicatori de performanță |
Riscuri |
Surse de verificare |
Termen de realizare |
Responsabili |
Buget |
|
5.1.2. Actualizarea procedurilor anticorupție, codului etic/deontologic/de integritate și a atribuțiilor consilierului de etică |
Analiza realizată, procedură actualizată |
Nealocarea resurselor umane şi financiare necesare, absenţa informaţiilor necesare pentru realizarea analizei, concluzii care nu susţin necesitatea modificării |
Proceduri, rapoarte de activitate, rapoarte de evaluare |
Permanent |
Conducerea Primăriei Livezile, comisia de monitorizare SCIM, responsabilul SNA |
Bugetul local, fonduri externe |
|
5.1.3. Asigurarea funcţionării activității de consiliere etică și formarea profesională a acestuia |
Activitate de consiliere etică funcțională, nr. de sesiuni de formare profesională derulate |
Lipsa interesului personalului /conducerii instituţiei publice, nealocarea resurselor umane şi financiare necesare |
Rapoarte de activitate, liste de prezență, certificate de participare |
Permanent |
Conducerea Primăriei Livezile, comisia de monitorizare SCIM, responsabilul SNA |
Bugetul local, fonduri externe |
|
5.1.4. Dotarea tehnică şi asigurarea resurselor finanicare şi umane necesare cadrului operaţional privind prevenirea şi combaterea corupţiei |
Numărul procedurilor de achiziţie de echipamente tehnice pentru desfăşurarea activităţilor de prevenire şi combatere a corupţiei, valoarea anuală a achiziţiilor publice de echipamente tehnice pentru desfăşurarea activităţilor de prevenire şi combatere a corupţiei |
Nealocarea resurselor umane şi financiare necesare |
Rapoarte de activitate, rapoarte de evaluare |
Permanent |
Conducerea Primăriei Livezile, comisia de monitorizare SCIM, responsabilul SNA |
Bugetul local, fonduri externe |
|
5.1.5. Punerea în aplicare a Directivei 1937/2019 privind protecția persoanelor care raportează încălcări ale dreptului uniunii |
Nr. de raportări, nr. de proceduri interne elaborate conform prevederilor legislative, nr. şi tip de canale de raportare disponibile în cadrul instituţiei, nr. de măsuri administrative adoptate pentru înlăturarea cauzelor sau circumstanţelor care au favorizat încălcarea normelor |
Lipsa interesului personalului /conducerii instituţiei publice, nealocarea resurselor umane şi financiare necesare |
Registrul sesizărilor, rapoarte de activitate |
Permanent |
Conducerea Primăriei Livezile, responsabilul SNA |
Bugetul local, fonduri externe |
|
5.1.6. Derularea de sesiuni de informare privind noul cadru legislativ de transpunere a Directivei 2019/1937 |
Nr. de sesiuni de formare organizate, nr. de persoane instruite, feedback din partea persoanelor instruite |
Lipsa interesului personalului /conducerii instituţiei publice, nealocarea resurselor umane şi financiare necesare, număr scăzut de participanți, resurse financiare insuficiente |
Lista de prezență, chestionare de evaluare |
Permanent |
Conducerea Primăriei Livezile, responsabilul SNA |
Bugetul local, fonduri externe |
|
Obiectiv specific 5.2. Îmbunătăţirea capacităţii de gestionare a eşecului de management prin corelarea instrumentelor care au impact asupra identificării timpurii a riscurilor şi vulnerabilităţilor instituţionale |
||||||
|
Activităţi/ Măsuri |
Indicatori de performanță |
Riscuri |
Surse de verificare |
Termen de realizare |
Responsabili |
Buget |
|
5.2.1. Auditarea internă, o dată la doi ani, a sistemului de prevenire a corupţiei la nivelul instituției și unităților subordonate |
Nr. recomandări formulate, gradul de implementare a recomandărilor formulate |
Nealocarea resurselor umane şi financiare necesare, lipsa de specializare pe teme de integritate a auditorilor, întârzieri în derularea misiunilor de audit |
Raport de audit |
Permanent |
Conducerea Primăriei Livezile, responsabilul SNA |
Bugetul local, fonduri externe |
|
5.2.2. Evaluarea mecanismului de control intern managerial din perspectiva standardului nr. 1 - etica, integritatea, în vederea identificării vulnerabilităţilor aferente |
Nr. de concluzii şi recomandări în urma evaluării mecanismului de control intern managerial, nr. de măsuri implementate în urma finalizării evaluării |
Nealocarea resurselor umane şi financiare necesare, întârzieri în elaborarea evaluării |
Raport de evaluare |
Permanent |
Conducerea Primăriei Livezile, comisia de monitorizare SCIM, responsabilul SNA |
Bugetul local, fonduri externe |
|
5.2.3. Întărirea mecanismelor de gestionare a riscurilor de corupţie prin dezvoltarea de aplicaţii informatice dedicate acestora |
Nr. de aplicaţii informatice dezvoltate, gradul de utilizare al aplicaţiilor de către personal |
Nealocarea resurselor umane şi financiare necesare, lipsa interesului sau cunoştinţelor personalului, dificultăţi tehnice, utilizarea improprie/ dificilă a aplicaţiilor dezvoltate |
Site-ul instituției, platforme, aplicații |
Permanent |
Conducerea Primăriei Livezile, comisia de monitorizare SCIM, responsabilul SNA |
Bugetul local, fonduri externe |
|
5.2.4. Organizarea de acţiuni de conştientizare şi de formare profesională în vederea colaborării în cazul investigaţiilor sau al urmăririlor penale desfăşurate, în conformitate cu principiul cooperării loiale |
Nr. de acţiuni de conştientizare şi formare profesională organizate, nr. de participanţi la sesiunile de formare, feedback din partea persoanelor instruite |
Nealocarea resurselor umane şi financiare necesare, lipsa interesului personalului |
Liste de prezență, chestionare de evaluare |
Permanent |
Conducerea Primăriei Livezile, responsabilul SNA |
Bugetul local, fonduri externe |
|
5.2.5. Elaborarea/actualizarea/ implementarea unei proceduri privind managementul riscurilor și diseminarea în rândul personalului din instituție |
Procedură realizată, implementată și diseminată |
Nealocarea resurselor umane şi financiare necesare, neidentificarea de bune practici |
Raport de activitate, raport de evaluare, sistem de control intern managerial |
Permanent |
Conducerea Primăriei Livezile, responsabilul SNA, comisia de monitorizare SCIM |
Bugetul local, fonduri externe |
|
5.2.6. Publicarea listei incidentelor de integritate şi a măsurilor de remediere, alături de rezultatele evaluării SCIM şi de indicatorii aferenţi fiecărui standard |
Nr. liste publicate, nr. incidente de integritate, nr. măsuri remediere implementate |
Neidentificarea la timp a incidentelor de integritate, personal nespecializat, caracter formal al procedurii, nepublicarea listei incidentelor de integritate |
Sesizări, registru incidente de integritate, raport evaluare SCIM |
Permanent |
Conducerea Primăriei Livezile, responsabilul SNA, comisia de monitorizare SCIM |
Bugetul local, fonduri externe |
|
5.2.7. Stabilirea de ţinte de management pentru funcţiile de conducere privind gradul de conformitate administrativă şi de implementare a standardelor legale de integritate, precum şi aplicarea corelativă de măsuri manageriale corective |
Nr. incidente identificate, nr. măsuri corective aplicate |
Implementarea parțială a standardelor de integritate de către conducătorii din cadrul instituției, neaplicarea măsurilor corective |
Rapoarte de evaluare |
Permanent |
Conducerea Primăriei Livezile, responsabilul SNA, comisia de monitorizare SCIM |
Bugetul local, fonduri externe |
|
5.2.8. Formarea și perfecționarea persoanelor cu rol de conducere privind managementul instituțiilor publice |
Nr. programe derulate, nr. participanți |
Resurse financiare insuficiente, interes scăzut |
Lista de prezență, chestionare de evaluare, certificate de participare |
Permanent |
Conducerea Primăriei Livezile, responsabilul SNA, comisia de monitorizare SCIM |
Bugetul local, fonduri externe |
|
Obiectiv specific 5.3. Intensificarea activităților de implementare a sistemului de control intern managerial (SCIM) în cadrul instituției și a practicilor privind protecția datelor cu caracter personal |
||||||
|
Activităţi/ Măsuri |
Indicatori de performanță |
Riscuri |
Surse de verificare |
Termen de realizare |
Responsabili |
Buget |
|
5.3.1. Monitorizarea activității comisiei SCIM și a modului de îndeplinire a atribuțiilor |
Nr. proceduri implementate, nr. nereguli identificate, nr. nereguli soluționate |
Personal neimplicat în activitatea de monitorizare a SCIM, personal nespecializat, resurse umane și financiare insuficiente |
Standarde SCIM, rapoarte de activitate |
Permanent |
Conducerea Primăriei Livezile |
Bugetul local, fonduri externe |
|
5.3.2. Evaluarea stadiului implementării și dezvoltării standardelor, procedurilor operaționale și procedurilor de sistem |
Nr. proceduri implementate, nr. proceduri actualizate |
Proceduri de lucru insuficiente sau neactualizate, caracter fornal al procedurilor |
Standarde SCIM, rapoarte de activitate |
Permanent |
Conducerea Primăriei Livezile, comisia de monitorizare SCIM |
Bugetul local, fonduri externe |
|
5.3.3. Testarea procedurilor specifice implementate |
Nr. proceduri testate, nr. măsuri suplimentare necesare |
Lipsa testării și evaluării procedurilor existente în cadrul instituției |
Rapoarte de evaluare, rapoarte de activitate |
Permanent |
Conducerea Primăriei Livezile |
Bugetul local, fonduri externe |
|
5.3.4. Implementarea/actualizarea procedurilor privind protecția datelor cu caracter personal la nivelul instituției |
Nr. proceduri implementate |
Lipsa cunoștințelor privind legislația în domeniul protecției datelor cu caracter personal |
Rapoarte de evaluare, rapoarte de activitate |
Permanent |
Conducerea Primăriei Livezile |
Bugetul local, fonduri externe |
|
5.3.5. Formarea profesională a personalului instituției în ceea ce privește Regulamentul (UE) 679/2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal |
Nr. sesiuni de informare, nr. cursuri de specializare |
Resurse financiare insuficiente, necunoașterea prevederilor legislative, personal dezinteresat, număr scăzut de participanți |
Lista de prezență, certificate de participare |
Permanent |
Conducerea Primăriei Livezile |
Bugetul local, fonduri externe |
|
5.3.6. Desemnarea unui responsabil cu protecția datelor cu caracter personal |
Nr. persoane desemnate |
Desemnarea unei persoane cu pregătire profesională neadecvată, cunoștințe insuficiente privind cadrul legislativ, caracter formal al procesului, resurse umane și financiare insuficiente |
Dispoziție de desemnare, aprobată și semnată |
Permanent |
Conducerea Primăriei Livezile |
Bugetul local, fonduri externe |
|
5.3.7. Implicarea activă a responsabilului cu protecția datelor cu caracter personal în activitatea de consiliere a angajaților din cadrul instituției |
Nr. persoane consiliate, nr. nereguli identificate, nr. situații rezolvate |
Neimplicarea persoanei desemnate, cunoștințe insuficiente privind cadrul legislativ, caracter formal al procesului, resurse umane și financiare insuficiente |
Rapoarte de activitate, rapoarte de evaluare |
Permanent |
Conducerea Primăriei Livezile |
Bugetul local, fonduri externe |
|
Obiectiv general 6: Consolidarea integrităţii, reducerea vulnerabilităţilor şi a riscurilor de corupţie în sectoare şi domenii de activitate prioritare |
||||||
|
Obiectiv specific 6.1. Creşterea integrităţii, reducerea vulnerabilităţilor şi a riscurilor de corupţie în administrația publică locală |
||||||
|
Activităţi/ Măsuri |
Indicatori de performanță |
Riscuri |
Surse de verificare |
Termen de realizare |
Responsabili |
Buget |
|
6.1.1. Actualizarea și monitorizarea modului de implementare a procedurilor administrative disponibile la nivelul instituției, reducând astfel gradul de vulnerabilitate |
Nr. proceduri monitorizate și actualizate, nr. nereguli identificate, nr. măsuri aplicate |
Nealocarea resurselor umane şi financiare necesare |
Rapoarte de evaluare, rapoarte de activitate, rapoarte de audit |
Permanent |
Comisia de monitorizare SCIM |
Bugetul local, fonduri externe |
|
6.1.2. Identificarea procedurilor administrative care sunt cele mai vulnerabile la corupţie, pentru eliberarea certificatelor şi autorizaţiilor |
Nr. riscuri identificate, nr. și tipuri de măsuri luate |
Caracter formal în identificarea procedurilor administrative vulnerabile, resurse umane și financiare insuficiemte |
Rapoarte de evaluare, rapoarte de activitate, rapoarte de audit |
Permanent |
Comisia de monitorizare SCIM, responsabilul SNA |
Bugetul local, fonduri externe |
|
6.1.3. Revizuirea şi simplificarea procedurilor administrative inclusiv prin utilizarea noilor tehnologii ale informaţiei în vederea furnizării serviciilor publice online şi minimalizarea interacţiunii dintre funcţionarul public şi cetăţean (de ecemplu: eliberare autorizații, certificate online, etc.) |
Nr. proceduri administrative simplificate, nr. servicii publice furnizate online, nr. utilizatori, frecvența utilizării |
Nealocarea resurselor umane şi financiare necesare, întârzieri în procesul de achiziție și implementare a soluțiilor informatice, personal nespecializat în cadrul instituției, acces limitat la internet |
Acte administrative adoptate, site-ul instituției, tipurile de servicii online disponibile |
Permanent |
Conducerea Primăriei Livezile, responsabilul SNA, comisia de monitorizare SCIM |
Bugetul local, fonduri externe |
|
6.1.4. Analiza indicatorilor privind incidentele de integritate, evaluarea calităţii serviciului de către public şi transparenţa instituţională |
Nr. incidente, nr. indicatori, nr. chestionare de evaluare, nr. măsuri aplicate |
Caracter formal în analiza indicatorilor și evaluarea calității serviciilor, resurse umane și financiare insuficiemte |
Rapoarte de evaluare, chestionare de feedback |
Permanent |
Conducerea Primăriei Livezile, responsabilul SNA, comisia de monitorizare SCIM |
Bugetul local, fonduri externe |
|
6.1.5. Implementarea metodologiei de identificare a riscurilor şi vulnerabilităţilor la corupţie, conform cerințelor legale |
Nr. riscuri identificate, nr. măsuri aplicate |
Caracter formal în identificarea riscurilor, resurse umane și financiare insuficiemte |
Rapoarte de activitate, registrul riscurilor |
Permanent |
Conducerea Primăriei Livezile, responsabilul SNA, comisia de monitorizare SCIM |
Bugetul local, fonduri externe |
|
6.1.6. Derularea de campanii de conştientizare, organizarea de dezbateri publice periodice în plan local şi promovarea bunelor practici anticorupţie |
Nr. campanii derulate, nr.participanți |
Resurse financiare insuficiente, lipsa interesului, număr scăzut de participanți |
Rapoarte de activitate, procese-verbale, minute |
Permanent |
Conducerea Primăriei Livezile, responsabilul SNA, comisia de monitorizare SCIM |
Bugetul local, fonduri externe |
|
6.1.7. Realizarea unor proiecte/activităţi în comun cu participarea autorităţii publice locale şi a reprezentanţilor societăţii civile, având ca obiectiv prevenirea corupţiei, promovarea eticii şi integrităţii |
Nr. şi tip de activităţi desfăşurate, sustenabilitatea proiectelor/activităţilor realizate, feed-backul grupului ţintă |
Nealocarea resurselor umane şi financiare necesare, lipsa de implicare a autorităţii publice locale şi a reprezentanţilor societăţii civile |
Rapoarte de activitate, procese-verbale, minute |
Permanent |
Conducerea Primăriei Livezile, responsabilul SNA, comisia de monitorizare SCIM |
Bugetul local, fonduri externe |
|
6.1.8. Realizarea schimbului de bune practici în implementarea programelor de integritate între mediul privat şi sectorul public |
Nr. bune practici identificate, nr. de activităţi comune de formare profesională, gradul de preluare a bunelor practici |
Nivel scăzut de participare şi implicare a reprezentanţilor din sectorul public şi mediul de afaceri |
Rapoarte de activitate, procese-verbale, minute |
Permanent |
Conducerea Primăriei Livezile, responsabilul SNA, comisia de monitorizare SCIM |
Bugetul local, fonduri externe |
|
Obiectiv specific 6.2. Creşterea integrităţii, reducerea vulnerabilităţilor şi a riscurilor de corupţie în domeniul achiziţiilor publice |
||||||
|
Activităţi/ Măsuri |
Indicatori de performanță |
Riscuri |
Surse de verificare |
Termen de realizare |
Responsabili |
Buget |
|
6.2.1. Monitorizarea și analizarea legislației în materie de achiziţii publice |
Nr. modificări legislative, nr. măsuri aplicate |
Nealocarea resurselor umane necesare, personal dezinteresat |
Chestionare de evaluare și instrumente de verificare a cunoștințelor personalului din domeniul achizițiilor publice |
Permanent |
Conducerea Primăriei Livezile, responsabilul SNA, comisia de monitorizare SCIM |
Bugetul local, fonduri externe |
|
6.2.2. Identificarea funcţiilor implicate în achiziţii publice care sunt vulnerabile la corupţie, a domeniilor în care achiziţiile publice sunt mai expuse corupţiei şi a etapelor procedurilor de achiziţii publice în care apar indicii de corupţie |
Nr. de funcţii vulnerabile la corupţie identificate, nr. de domenii în care achiziţiile publice sunt mai expuse corupţiei |
Lipsa identificării corecte a zonelor expuse corupţiei, caracterul formal al demersului, nealocarea resurselor umane şi financiare necesare |
Rapoarte de evaluare, inventarul funcțiilor sesibile |
Permanent |
Conducerea Primăriei Livezile, responsabilul SNA, comisia de monitorizare SCIM, responsabilul de resurse umane |
Bugetul local, fonduri externe |
|
6.2.3. Combaterea interferenței și manifestării, în cadrul procedurilor de achiziții publice, a intereselor comune dintre persoanele ce dețin funcții de decizie în cadrul autoriății contractante și ofertanți/ candidați/ participanți la procedurile în discuție prin completarea declarațiilor de confidențialitate și imparțialitate |
Nr. nereguli identificate, nr. măsuri aplicate |
Lipsa identificării corecte a situațiilor expuse corupţiei, caracterul formal al demersului, nealocarea resurselor umane şi financiare necesare |
Rapoarte de activitate, proceduri de achiziție, plan anual al achizițiilor publice |
Permanent |
Conducerea Primăriei Livezile, responsabilul SNA, comisia de monitorizare SCIM, responsabilul de resurse umane |
Bugetul local, fonduri externe |
|
6.2.4. Atragerea şi menţinerea în sistem a personalului specializat în achiziţii publice, inclusiv prin consolidarea statutului acestora, cât şi asigurarea unui regim de protecţie adecvat împotriva tentativelor de intimidare sau corupere |
Nr. personal specializat, nr. programe formare |
Resurse umane și financiare insuficiente, cunoștințe insuficiente privind practicile anticorupție |
Rapoarte și chestionare de evaluare |
Permanent |
Conducerea Primăriei Livezile, responsabilul SNA, comisia de monitorizare SCIM, responsabilul de resurse umane |
Bugetul local, fonduri externe |
|
6.2.5. Elaborarea/actualizarea unor proceduri interne privind achiziţiile publice din cadrul instituției |
Nr. proceduri elaborate/ actualizate |
Nealocarea resurselor umane şi financiare necesare, neaplicarea procedurilor elaborate |
Proceduri existente, rapoarte de evaluare |
Permanent |
Conducerea Primăriei Livezile, responsabilul SNA, comisia de monitorizare SCIM, responsabilul de resurse umane |
Bugetul local, fonduri externe |
|
6.2.6. Creşterea capacităţii personalului implicat în activitatea de achiziție publică pentru a identifica elementele care pot afecta intensitatea şi calitatea competiţiei în cadrul procedurilor de atribuire verificate |
Nr. de persoane implicate în realizarea controlului/ verificării |
Nealocarea resurselor umane şi financiare necesare, neidenficarea corectă a elementelor care pot afecta intensitatea şi calitatea competiţiei în cadrul procedurilor de atribuire verificate |
Proceduri existente, rapoarte de evaluare |
Permanent |
Conducerea Primăriei Livezile, responsabilul SNA, comisia de monitorizare SCIM |
Bugetul local, fonduri externe |
|
6.2.7. Asigurarea transparenței în ceea ce privește publicarea contractelor de achiziții publice |
Nr. contracte publicate |
Nepublicarea/ întârzieri în publicarea contractelor de achiziții publice |
Site-ul instituției |
Permanent |
Conducerea Primăriei Livezile, responsabilul SNA, responsabilul cu transparența decizională |
Nu este cazul |
|
6.2.8. Asigurarea transparenței în ceea ce privește publicarea informațiilor referitoare la proiectele finanțate din programe naționale/ fonduri europene, aflate în curs de implementare, încheiate sau de perspectivă |
Nr. informații publicate |
Nepublicarea/ întârzieri în furnizarea informațiilor referitoare la proiectele finanțate din programe naționale/ fonduri europene, aflate în curs de implementare, încheiate sau de perspectivă |
Site-ul instituției |
Permanent |
Conducerea Primăriei Livezile, responsabilul SNA, responsabilul cu transparența decizională, expertul în achiziții publice |
Nu este cazul |
|
6.2.9. Asigurarea climatului necesar derulării procedurilor de achiziţii publice, conform prevederilor legale |
Nr. proceduri de achiziție derulate |
Personal nespecializat, interes scăzut de implicare și respectare a prevederilor legale, resurse umane și financiare insuficiente |
Planul anual de achizitții, proceduri de achiziții |
Permanent |
Conducerea Primăriei Livezile, expertul în achiziții publice |
Bugetul local, fonduri externe |
|
6.2.10. Implementarea măsurilor legale pentru evitarea neregulilor referitoare la procedurile de achiziție și diminuarea numărului de contestații/ acțiuni în instanță |
Nr. nereguli identificate, nr. contestații/ acțiuni în instanță, nr. măsuri aplicate |
Personal nespecializat, interes scăzut de implicare și respectare a prevederilor legale, resurse umane și financiare insuficiente |
Rapoarte de activitate, documente, anexe |
Permanent |
Conducerea Primăriei Livezile, expertul în achiziții publice |
Bugetul local, fonduri externe |
|
6.2.11. Publicarea în format deschis a indicatorilor economici și de performanță, a bugetelor și subvențiilor primite de la autorități publice pentru întreprinderile la care administrația publică locală este acționar |
Lista întreprinderilor, date financiare, îndicatori de performanță, contract de mandat, subvenții primite |
Lipsa informațiilor relevante, resurse financiare insuficiente |
Site-ul instituției |
Permanent |
Conducerea Primăriei Livezile, responsabilul SNA, responsabilul cu transparența decizională |
Nu este cazul |
|
6.2.12. Participarea la programe de formare profesională continuă în domeniul achizițiilor publice, conferințe naționale/dezbateri |
Nr. conferințe, nr. cursuri de specializare, nr. dezbateri, nr. participanți |
Resurse financiare insuficiente, interes scăzut în participarea la programe de formare profesională |
Certificate de absolvire, chestionare de evaluare a cunoștințelor |
Permanent |
Conducerea Primăriei Livezile, responsabilul de resurse umane |
Bugetul local, fonduri externe |
|
Obiectiv specific 6.3. Creşterea integrităţii, reducerea vulnerabilităţilor şi a riscurilor de corupţie în domeniul protecţiei mediului înconjurător |
||||||
|
Activităţi/ Măsuri |
Indicatori de performanță |
Riscuri |
Surse de verificare |
Termen de realizare |
Responsabili |
Buget |
|
6.3.1. Instruirea personalului din cadrul autorităţii publice cu privire la aspectele de integritate specifice domeniului mediului înconjurător (inclusiv gestionarea conflictelor de interese în procesul de aplicare a legislaţiei de mediu şi de utilizare a resurselor naturale) şi diminuarea riscurilor de corupţie |
Nr. de sesiuni de formare/informare desfăşurate, nr. de persoane formate |
Nealocarea resurselor umane şi financiare necesare, lipsa de interes din partea personalului, caracterul formal al instruirilor |
Lista de prezență, certificate de participare, chestionare de evaluare |
Permanent |
Conducerea Primăriei Livezile, responsabilul de resurse umane |
Bugetul local, fonduri externe |
|
6.3.2. Dezvoltarea/ consolidarea parteneriatelor cu organizaţiile non-guvernamentale/ sectorul privat ce activează în domeniul protecţiei mediului |
Nr. de parteneriate încheiate, nr. şi tip de activităţi desfăşurate, sustenabilitatea rezultatelor |
Nealocarea resurselor umane şi financiare necesare, neimplicarea instituţiei publice în acest demers, lipsa de interes din partea organizaţiilor non- guvernamentale/ sectorului privat pentru încheierea unor astdel de parteneriate, neaplicarea efectivă a parteneriatelor |
Parteneriate încheiate și derulate |
Permanent |
Conducerea Primăriei Livezile |
Bugetul local, fonduri externe |
|
Obiectiv specific 6.4. Creşterea integrităţii, reducerea vulnerabilităţilor şi a riscurilor de corupţie în domeniul protejării patrimoniului cultural |
||||||
|
Activităţi/ Măsuri |
Indicatori de performanță |
Riscuri |
Surse de verificare |
Termen de realizare |
Responsabili |
Buget |
|
6.4.1. Identificarea situaţiilor care pot genera conflicte de interese pe parcursul emiterii certificatelor, acordurilor, avizelor, autorizaţiilor referitoare la obiective de patrimoniu cultural |
Nr. de situaţii identificate, nr. de măsuri de remediere luate |
Caracterul formal al analizei, neluarea unor măsuri de remediere |
Rapoarte de activitate, certificate emise, avize |
Permanent |
Persoana responsabilă din cadrul Primăriei Livezile |
Nu este cazul |
|
6.4.2. Transparentizarea, simplificarea şi informatizarea procesului de emitere a certificatelor, acordurilor, avizelor și autorizaţiilor referitoare la obiective de patrimoniu cultural |
Nr. set de informaţii care sunt publicate, nr. de etape simplificate, nr. de etape automatizate |
Nealocarea resurselor umane şi financiare necesare |
Site-ul instituției |
Permanent |
Persoana responsabilă din cadrul Primăriei Livezile |
Bugetul local, fonduri externe |
|
Obiectiv specific 6.5. Consolidarea mecanismelor de control administrativ |
||||||
|
Activităţi/ Măsuri |
Indicatori de performanță |
Riscuri |
Surse de verificare |
Termen de realizare |
Responsabili |
Buget |
|
6.5.1. Asigurarea unor controale interne riguroase cu privire la respectarea dispozițiilor legale în cadrul instituției |
Nr. controale efectuate, nr. nereguli identificate, nr. și tipuri de măsuri aplicate |
Controale insuficiente sau formale, nealocarea resurselor umane şi financiare necesare |
Rapoarte de evaluare și control |
Permanent |
Conducerea Primăriei Livezile, responsabilul SNA, comisia de monitorizare SCIM |
Bugetul local, fonduri externe |
|
6.5.2. Consolidarea autonomiei operaţionale a structurilor de control intern/ audit şi conştientizarea factorilor de decizie cu privire la rolul sistemelor de control intern/managerial |
Nr. evaluări efectuate, nr. și tipuri de măsuri aplicate |
Resurse umane și financiare insuficiente, cunoștințe insuficiente privind prevederile legale, neimplicarea persoanelor cu rol de decizie în cadrul instituției |
Rapoarte de audit, rapoarte de evaluare, chestionare de evaluare a cunoștințelor |
Permanent |
Conducerea Primăriei Livezile, responsabilul SNA, comisia de monitorizare SCIM |
Bugetul local, fonduri externe |
|
6.5.3. Aplicarea de sancţiuni disciplinare cu caracter disuasiv pentru încălcarea standardelor etice şi de conduită anticorupţie la nivelul tuturor funcţiilor |
Nr. nereguli identificate, nr. și tipuri de sancțiuni disciplinare aplicate |
Neidentificarea la timp a neregulilor, lipsa informațiilor relevante |
Rapoarte ale comisiei de disciplină |
Permanent |
Conducerea Primăriei Livezile, comisia de disciplină |
Nu este cazul |
|
6.5.4. Monitorizarea activității comisiei de disciplină |
Nr. cercetări disciplinare efectuate, nr. sancțiuni aplicate |
Lipsa persoalului specializat, neidentificarea la timp a neregulilor, lipsa informațiilor relevante |
Rapoarte ale comisiei de disciplină |
Permanent |
Conducerea Primăriei Livezile, comisia de monitorizare SCIM |
Nu este cazul |
|
6.5.5. Publicarea/ difuzarea periodică a rapoartelor privind sancțiunile disciplinare aplicate |
Nr. rapoarte publicate/ difuzate |
Întârzieri în publicare/ difuzare, lipsa informațiilor, interes scăzut al persoanelor implicate |
Site-ul instituției |
Permanent |
Conducerea Primăriei Livezile, comisia de monitorizare SCIM, responsabilul cu transparența decizională |
Nu este cazul |
|
6.5.6. Utilizarea la nivelul instituţiei publice a infrastructurii dezvoltate în cadrul sistemului naţional de raportare potrivit prevederilor O.U.G. nr. 88/2013 privind adoptarea unor măsuri fiscal- bugetare pentru îndeplinirea unor angajamente convenite cu organismele naţionale |
Nr. măsuri identificate și adoptate |
Cunoștințe insuficiente privind prevederile legale, neimplicarea persoanelor responsabile |
Acte normative, rapoarte |
Permanent |
Conducerea Primăriei Livezile, persoana responsabilă |
Nu este cazul |
Coordonator SNA,
Gabor Raluca
-
plan-de-integritate.pdf (782246 kB)